Szachy – zajęcia dodatkowe

Po skończonych zajęciach obowiązkowych nasze uczennice mogą uczestniczyć w szerokim wachlarzu zajęć dodatkowych. Jedne z nich to nauka gry w szachy. Zajęcia są prowadzone przez Panią Katarzynę Krajewską-Gajdzik z Polskiego Związku Szachowego. Pod Jej fachowym okiem dziewczynki zapoznają się z historią, odmianami i zasadami tej „królewskiej gry” oraz prowadzą fascynujące rozgrywki. Ta znana od wielu wieków gra sprzyja wszechstronnemu rozwojowi każdego dziecka – rozwija pamięć i umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, uczy odwagi i odpowiedzialności za własne decyzje. Szachy uczą też pokory (bo nie każda decyzja okazuje się być słuszną), cierpliwości, wytrwałości, szacunku do przeciwnika i do samej siebie. Owoce widać już we wczesnej edukacji dziecka, a objawia się to umiejętnością koncentracji nad zagadnieniem, łatwością zapamiętania szczegółu oraz większą szybkością w dotarciu do prawidłowego rozwiązania problemu. Dziewczęta w wieku 6 do 12 lat są nadzwyczaj podatne na przyswajanie wiedzy z każdej dziedziny i robią to bardzo chętnie, dlatego też propozycja gry w szachy jest dla nich bardzo wartościowa.

W/g badań Polskiego Związku Szachowego z roku 2012/2013 86% dziewczynek, które grają w szachy po 12 roku życia zdobywa szczególne osiągnięcia w różnych dziedzinach swoich zainteresowań. Dlatego warto, aby szczególnie dziewczynki, dostały od każdego rodzica czy też w danej placówce oświaty możliwość zapoznania się z grą w szachy, gdyż jest to ogromna inwestycja w umysł i rozwój dziecka.

Szachy – zajęcia dodatkowe

Po skończonych zajęciach obowiązkowych nasze uczennice mogą uczestniczyć w szerokim wachlarzu zajęć dodatkowych. Jedne z nich to nauka gry w szachy. Zajęcia są prowadzone przez Panią Katarzynę Krajewską-Gajdzik z Polskiego Związku Szachowego. Pod Jej fachowym okiem dziewczynki zapoznają się z historią, odmianami i zasadami tej „królewskiej gry” oraz prowadzą fascynujące rozgrywki. Ta znana od wielu wieków gra sprzyja wszechstronnemu rozwojowi każdego dziecka – rozwija pamięć i umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, uczy odwagi i odpowiedzialności za własne decyzje. Szachy uczą też pokory (bo nie każda decyzja okazuje się być słuszną), cierpliwości, wytrwałości, szacunku do przeciwnika i do samej siebie. Owoce widać już we wczesnej edukacji dziecka, a objawia się to umiejętnością koncentracji nad zagadnieniem, łatwością zapamiętania szczegółu oraz większą szybkością w dotarciu do prawidłowego rozwiązania problemu. Dziewczęta w wieku 6 do 12 lat są nadzwyczaj podatne na przyswajanie wiedzy z każdej dziedziny i robią to bardzo chętnie, dlatego też propozycja gry w szachy jest dla nich bardzo wartościowa.

W/g badań Polskiego Związku Szachowego z roku 2012/2013 86% dziewczynek, które grają w szachy po 12 roku życia zdobywa szczególne osiągnięcia w różnych dziedzinach swoich zainteresowań. Dlatego warto, aby szczególnie dziewczynki, dostały od każdego rodzica czy też w danej placówce oświaty możliwość zapoznania się z grą w szachy, gdyż jest to ogromna inwestycja w umysł i rozwój dziecka.

Lekcja stomatologii

26-go lutego Szkołę „Płomień” odwiedzili z wizytą edukacyjną lekarze dentyści – nasi szkolni rodzice. Na początku udzielili wnikliwego instruktażu higieny jamy ustnej, po czym od teorii przeszliśmy do praktyki czyli dziewczyny myły swoje zęby „pod okiem” fachowców. Następnie dziewczynki zostały zaznajomione z budową anatomiczną zębów oraz ze specyfiką uzębienia mlecznego i stałego. Wszystko można było zobaczyć na planszach, atlasach a nawet dotknąć na fantomach. Pan doktor opowiedział o szczegółach najpowszechniejszej choroby zebów – próchnicy – jej przyczynach i sposobach zapobiegania. Była też okazja do przedstawienia instrumentarium, materiałów, sprzętu używanego w gabinecie stomatologicznym. Na koniec każda z uczennic mogła się na chwilę poczuć prawdziwą dentystką zakładając wypełnienie do gipsowego modelu uzębienia.

 

Wyjątkowa konferencja "Innowacje w edukacji"

Stowarzyszenie Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK zaprasza rodziców i wychowawców na międzynarodową konferencję „Innowacje w edukacji”, zorganizowaną z okazji 10-lecia istnienia przedszkola i szkoły „Strumienie” oraz szkoły „Żagle”

 

Gośćmi konferencji, która odbędzie się 8 lutego w szkole „Strumienie” w Józefowie k. Warszawy, będą między innymi:

prof. Bogusław Śliwerski – wybitny polski pedagog

Alvaro J. de Vicente – dyrektor szkoły dla chłopców The Heights w Waszyngtonie www.heights.edu

Marίa J. Carriόn – przedstawicielka szkoły dla dziewcząt Senara w Madrycie www.senara.com

Ana Moreno – przedstawicielka Institucio Familiar d’Educació w Hiszpanii www.institucio.org

José M. Barnils – wieloletni prezes Europejskiego Stowarzyszenia Edukacji Zróżnicowej, jeden z filarów inicjatywy szkół Sternika w Polsce www.easse.org

 

Zaproszeni prelegenci podniosą temat skutecznej edukacji szkolnej dzieci i młodzieży, odpowiedzą na pytanie jak i czego nauczać w XXI wieku, aby nadążyć za zmieniającymi się oczekiwaniami pracodawców oraz przedstawią nowatorskie metody pracy z dziećmi i młodzieżą, gwarantujące sukces edukacyjny. Uzupełnieniem będą wystąpienia polskich praktyków, którzy podzielą się doświadczeniami pracy z dziećmi i młodzieżą w szkołach „Strumienie” i „Żagle”. Przedstawiony zostanie również nowatorski program wychowania przedszkolnego.

 

Szczegółowy program i formularz rejestracji na konferencję dostępny na stronie sternik.edu.pl/aktualnosci-strumieni/aktualnosci/406-miedzynarodowa-konferencja-na-10-lecie-szkol-stowarzyszenia-sternik .


Organizujemy przejazd autokarem z Katowic na miejsce konferencji – przewidywany koszt przejazdu 50-70zł. Zgłoszenia prosimy kierować na adres konferencja@wegielek.edu.pl (zgłoszenie dotyczy tylko przejazdu, wymagana jest osobista rejestracja uczestnictwa w konferencji na stronie Sternika).

Zjazd Kadr Nauczycielskich Szkół Podstawowych dla Dziewcząt w "Płomieniu"

Z inicjatywy naszej szkoły w dniach 22-23 listopada 2013 w Szkole Podstawowej dla Dziewcząt „Płomień” odbył się pierwszy Zjazd Kadr Nauczycielskich Szkół Podstawowych dla Dziewcząt działających w oparciu o system edukacji spersonalizowanej.

Dotarły do nas Panie ze Szczecina, Gdańska, Krakowa, Wrocławia i Poznania. Celem spotkania była wymiana doświadczeń dot. integrowania programu wychowawczego i dydaktycznego oraz dzielenie się technikami i metodami pracy z uczennicami.

Nad całością czuwał nasz ekspert – Pani dr Monika Jakubowska, wieloletni praktyk edukacji spersonalizowanej i zróżnicowanej w Polsce.

Spotkanie było bardzo owocne i już nie możemy doczekać się następnego.