Gwóźdź Joanna nauczycielka języka hiszpańskiego

W Płomieniu uczę języka hiszpańskiego. Zakochałam się w tym języku podczas studiów na Politechnice Śląskiej, gdy pojechałam jako międzynarodowy wolontariusz na Światowe Dni Młodzieży, najpierw do Madrytu, a dwa lata później do Rio de Janeiro. Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywałam przez wiele lat jako animatorka w Ruchu Światło-Życie. Tam też nauczyłam się, jak ważne jest, by wiedzę i wartości przekazywać w ciekawej formie, która zachęci do poznawania świata i stawania się lepszym człowiekiem. Swoje doświadczenie chcę wykorzystać w szkole, by przekazać dziewczynkom miłość do języka hiszpańskiego, chęć poznawania kultury i tradycji krajów hiszpańskojęzycznych. Prywatnie jestem żoną i mamą dwójki wspaniałych dzieci. Uwielbiam podróżować, poznawać nowych ludzi i spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi.

Szostkiewicz Hanna nauczycielka języka polskiego, wychowawczyni klasy IV

Jestem absolwentką filologii polskiej ze specjalizacją nauczycielską w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie oraz podyplomowych studiów pedagogiki wczesnoszkolnej i edukacji przedszkolnej w Akademii Techniczo-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Z projektem „Węgielek” związana jestem od początku istnienia szkół, dzięki czemu jestem naocznym świadkiem jak „Płomień” pięknie się rozwija. Chętnie spaceruję po górach i gram w gry planszowe. Odpoczywam w przestrzeni wiejskiego, sielskiego krajobrazu. Przyjemność sprawia mi również odwiedzanie wystaw sztuki. Lubię dobrą kawę w towarzystwie męża Łukasza i radosny śmiech moich synów: Ignacego i Juliana.

„Wojtek pomaga” dzięki uczennicom Płomienia

Pomimo trudności związanych z nauką zdalną w minionym roku szkolnym uczennicom ówczesnych klas VI udało się zrealizować międzyprzedmiotowy projekt „Wojtek pomaga”. „Wojtek” jest projektem Stowarzyszenia Domus Orientalis – Dom Wschodni , a jego edukacyjna część jest skierowana przede wszystkim do młodszych dzieci. Uczennice Płomienia poznały historię niedźwiedzia Wojtka (historia), znaczenie i specyfikę chrześcijaństwa na Bliskim Wschodzie (religia), stworzyły rysunkową postać Misia Wojtka i łamigłówki z nim w roli głównej (plastyka), uczyły się też formułować proste polecenia w języku polskim i angielskim. Miałyśmy też okazję porozmawiać o wolontariacie, o potrzebie pomagania innym, które zawsze ubogaca. Owocem projektu są karty pracy, które w sierpniu tego roku urozmaiciły warsztaty prowadzone dla dzieci w ramach „Wojtek helps” w Bejrucie. Młodsze koleżanki i koledzy z Libanu kolorowali i rozwiązywali zagadki przygotowane przez nasze uczennice, a we wrześniu z tych samych kart pracy będą korzystać już płomieniowe uczennice klas II i dzieci w innych szkołach.

W tym roku szkolnym klasy VII kontynuują międzyprzedmiotowy projekt „Wojtek”. Naszym celem jest dwujęzyczne opowiadanie i komiks oraz dodatkowe karty pracy, które będziemy starali się wydać.

Uczennica Płomienia podwójną laureatką Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego!!!

Serdecznie gratulujemy naszej uczennicy kl. 7 Marysi Warzecha zdobycia tytułu laureata Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Historii i Geografii. Marysia już w zeszłym roku szkolnym udowodniła, że historia jest jej pasją i zdobyła tytuł laureata tego konkursu. W obecnym roku szkolnym, pomimo, że cały czas towarzyszy nam nauka zdalna Marysia zdecydowała się równolegle przygotowywać do dwóch konkursów… Sama historia to za mało i do tego niełatwego przedmiotu dołączyła geografia. To wielki sukces naszej uczennicy. Gratulujemy i życzymy kolejnych tytułów. Z takim potencjałem matura to zwykła klasówka 😊