Program
Program wychowawczy Szkoły dla Dziewcząt Płomień Wychowanie to wspieranie dziecka w rozwoju ku pełnej dojrzałości fizycznej, emocjonalnej, intelektualnej, duchowej i społecznej, które powinno być wzmacniane i uzupełniane przez działania z zakresu profilaktyki dzieci i młodzieży.
Ważna rola rodziców:
Pierwszeństwo w wychowywaniu dziecka mają jego rodzice lub prawni opiekunowie. To oni przede wszystkim kształtują jego charakter, przekazują doświadczenia, kształtują system wartości. Szkoła pełni funkcję wspomagającą. Nauczyciele wspierają rodziców w dziedzinie wychowania. Celem ogólnym wychowania jest wszechstronny rozwój osobowy uczennic, ich zdolności umysłowych oraz fizycznych, a także talentów.
Wychowanie i wartości:
Wychowanie młodego człowieka stanowi integralną część pracy każdego nauczyciela. Powinno się ono dokonywać w duchu personalizmu chrześcijańskiego, z poszanowaniem godności każdej z uczennic oraz ich rodzin. Dbałość szkoły o rozwój emocjonalny, intelektualny, społeczny, duchowy i zdrowotny uczennic ma na celu przygotowanie ich do prawidłowego funkcjonowania we współczesnym świecie. Oprócz tego, zadaniem naszej szkoły jest wyposażenie każdej z uczennic w system wartości, który pozwoli jej dokonywać dobrych wyborów. Nasza szkoła w swoich działaniach realizuje funkcję dydaktyczną, wychowawczą oraz opiekuńczą, a tworząc bogatą ofertę edukacyjną zaspokaja potrzeby uczennic oraz ich rodziców.
Cel naszego programu:
Celem realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego jest stworzenie
takiej szkoły, w której:
- panuje miła, przyjazna i życzliwa atmosfera, oparta na wysokiej kulturze
 osobistej, wzajemnym szacunku i akceptacji, w której brak jest agresji, przemocy
 i dyskryminacji;
- panują pozytywne relacje między uczennicami, a nauczycielkami, nauczycielkami
 a rodzicami, a także pomiędzy samymi uczennicami,
- inicjowanie aktywnego uczestnictwa w życiu społeczności lokalnej,
 uwzględniając niesienie pomocy potrzebującym;
- prowadzone są działania podejmujące problematykę zdrowotną i profilaktykę
 uzależnień,
- wspomaganie dziecka w radzeniu sobie z trudnościami zagrażającymi
 prawidłowemu rozwojowi i zdrowemu życiu,
- ograniczanie i likwidowanie czynników ryzyka, które zaburzają prawidłowy
 rozwój i dezorganizują zdrowy styl życia,
- inicjowanie i wzmacnianie czynników chroniących, które sprzyjają
 prawidłowemu rozwojowi i zdrowemu życiu.
- uczennice zdobywają wiedzę i umiejętności, wszechstronnie rozwijają swoje
 zainteresowania, które przygotowują je do dalszego procesu kształcenia;
- nauczyciele poprzez swoją aktywność uczą dziewczęta pracy na rzecz
 środowiska, kształtują postawę otwartości, kreatywności, bezinteresowności;
- rodzice są odpowiedzialni za budowanie systemu wartości u swoich dzieci, współuczestniczą w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów.
 
            